Všeobecné obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou Alteris, s. r. o., Hornodvorská 1, 900 25 Chorvátsky Grob, IČO 465 99 819, IČ DPH SK202 3488 852, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka 80402/B, tel. +421 903 432 684, e‑mail info@alteris.sk (ďalej len „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá je spotrebiteľom a je kupujúcim tovaru ponúkaného Predávajúcim (ďalej len „Kupujúci“), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru.

1.2. Na účely týchto VOP sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“) rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ak kupujúci pri nákupe uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), považuje sa za podnikateľa, nie spotrebiteľa, pokiaľ neinformuje Predávajúceho inak). Právne vzťahy medzi Predávajúcim a osobou, ktorá nie je spotrebiteľom sa sa riadia ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.3. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru ponúkaného Predávajúcim (ďalej len „Tovar“) uzavretá v zmysle článku 2. (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).

1.4. Všetky zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniknuté na základe alebo v súvislosti s Kúpnou zmluvou sa riadia Kúpnou zmluvou, týmito VOP a reklamačným poriadkom Predávajúceho (ďalej len „Reklamačný poriadok“) v tomto poradí a právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a v niektorých prípadoch zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v platnom znení.

2. Objednávka tovaru – uzatvorenie kúpnej zmluvy

2.1. Kupujúci si môže objednať Tovar prostredníctvom vyplnenia elektronického objednávkového formulára (ďalej len „Objednávka“) uvedeného na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho www.deia.sk (ďalej len „Internetový obchod“), a to spôsobom určeným v nasledovných ustanoveniach tohto článku VOP.

2.2. Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v Objednávke. Pred definitívnym odoslaním Objednávky má Kupujúci možnosť Objednávku a zadané údaje skontrolovať a prípadne zmeniť. Zmena vyplnených údajov je možná pomocou tlačidla ,,Nákupný košík“ alebo „Pokladňa“, ktorým sa Kupujúci vráti do predošlých krokov v rámci vypĺňania Objednávky, kde danú zmenu údajov Kupujúci môže vykonať. Po prekontrolovaní zadaných údajov a ich prípadnej zmene zo strany Kupujúceho, Kupujúci definitívne potvrdí Objednávku tlačidlom „Objednať s povinnosťou platby“.

2.3. Objednávka doručená Predávajúcemu sa považuje za návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho.

2.4. Objednávka sa považuje za doručenú Predávajúcemu, ak je prijatá Predávajúcim (dostane sa do sféry jeho dispozície) a bude obsahovať všetky požadované údaje, najmä meno a priezvisko Kupujúceho; dodaciu a fakturačnú adresu Kupujúceho; e-mailový a telefonický kontakt na Kupujúceho; názov objednávaného Tovaru; množstvo objednaného Tovaru a zvolený spôsob dodania objednaného Tovaru, príp. ďalšie údaje vyžadované v zmysle Objednávky (napr. meno, priezvisko a telefónne číslo osoby oprávnenej prevziať dodaný Tovar, tzv. Kontakt).

2.5. Doručenou Objednávkou je Kupujúci viazaný. K účinnému odvolaniu Objednávky zo strany Kupujúceho dôjde len v prípade, ak toto odvolanie je prijaté na e-mail Predávajúceho info@deia.sk, resp. na e-mail zástupcu Predávajúceho priradeného Kupujúcemu (dostane sa do sféry dispozície Predávajúceho) skôr, ako Predávajúci uskutoční Akceptáciu Objednávky Kupujúceho v zmysle článku 2.6 týchto VOP.

2.6. Predávajúci potvrdí záväzné prijatie Objednávky Kupujúceho v e-maile zaslanom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke (ďalej len „Akceptácia Objednávky“).

2.7. Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa považuje za uzavretú momentom, kedy Akceptácia Objednávky je prijatá na e-mail Kupujúceho (dostane sa do sféry jeho dispozície).

2.8. Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že za podmienok stanovených v týchto VOP Kupujúcemu odovzdá Tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, a prevedie na neho vlastnícke právo k Tovaru a Kupujúci sa zaväzuje, že Tovar prevezme a riadne a včas zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu podľa čl. 3 týchto VOP (ďalej len „Kúpna cena“).

2.9. Predávajúci si vyhradzuje právo neuskutočniť Akceptáciu Objednávky, ak v Internetovom obchode bola uvedená chybne cena, popis Tovaru alebo vložený nesprávny obrázok Tovaru, alebo ak Predávajúci z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti Tovaru alebo z dôvodu, že sa výrazným spôsobom zmenila cena Tovaru zo strany výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa Tovaru, z dôvodov vyššej moci (ako je definovaná v článku 2.11. týchto VOP) alebo v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého možného úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v Kúpnej cene Tovaru uvedenej v okamihu uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky, alebo dodať Tovar zodpovedajúci popisu Tovaru uvedenému v Internetovom obchode v okamihu uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky alebo dodať Tovar v dodacej lehote určenej podľa týchto VOP, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak, napr. na náhradnom plnení alebo inej dodacej lehote. O neuskutočnení Akceptácie Objednávky Predávajúcim z dôvodov uvedených v predchádzajúcej vete bude Predávajúci bezodkladne informovať Kupujúceho emailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke.

2.10. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej na základe Objednávky z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti Tovaru alebo z dôvodov vyššej moci (ako je definovaná v článku 2.11. týchto VOP) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v cene Tovaru dohodnutej v Kúpnej zmluve alebo dodať Tovar zodpovedajúci popisu Tovaru podľa Kúpnej zmluvy alebo dodať Tovar v dodacej lehote určenej podľa týchto VOP, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak, napr. na náhradnom plnení alebo inej dodacej lehote. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho a v lehote 14 dní odo dňa odoslania oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy vrátiť Kupujúcemu zaplatenú Kúpnu cenu alebo preddavok a zaplatené súvisiace poplatky rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe. Ak Predávajúci vráti Kupujúcemu Kúpnu cenu alebo preddavok a zaplatené súvisiace poplatky prevodom na bankový účet Kupujúceho, Predávajúci si splní povinnosť vrátenia Kúpnej ceny, preddavku a prípadných poplatkov momentom, keď zadá príkaz na úhradu v tejto výške svojej banke. Predávajúci nezodpovedá za to, ak vrátené peňažné prostriedky neboli pripísané na účet Kupujúceho vo vyššie uvedenej lehote z dôvodov, ktoré nemohol ovplyvniť, najmä v prípadoch pochybenia na strane banky Predávajúceho alebo banky Kupujúceho alebo zlyhania bankového systému. Tým nie sú dotknuté práva Predávajúceho a Kupujúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodov vyplývajúcich z platných právnych predpisov a podľa týchto VOP (vrátane práva Kupujúceho na odstúpenie podľa čl. 4.5 a čl. 6 týchto VOP).

2.11. Za vyššiu moc (vis maior) sa na účely týchto VOP považujú okolnosti vylučujúce zodpovednosť, ktoré nastali nezávisle od vôle a mimo kontroly Predávajúceho, pričom majú negatívny vplyv na jeho včasné a riadne plnenie Kúpnej zmluvy, najmä: (i) prírodné udalosti ako požiar, povodeň, zemetrasenie, blesk, krupobitie, silný vietor, veterná smršť, snehová víchrica, extrémny mráz a pod., (ii) štrajk, embargo, mobilizácia, teroristický útok, revolúcia, vojna, núdzový stav, mimoriadna situácia, epidémia, pandémia, výpadky informačných systémov, alebo (iii) obchodné, menové, politické, prípadne iné opatrenia orgánov verejnej moci, vrátane (nie však výlučne) vlády Slovenskej republiky, Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky a príslušných úradov verejného zdravotníctva.

2.12. Pri prebiehajúcej predajnej akcii Predávajúceho sa Kúpna zmluva riadi okrem týchto VOP aj záväznými podmienkami príslušnej akcie.

3. Cena a platobné podmienky

3.1. Kupujúci je povinný za Tovar, ktorého Objednávka bola Predávajúcim akceptovaná v zmysle článku 2.7 týchto VOP, zaplatiť riadne a včas Kúpnu cenu. V Kúpnej cene nie sú zahrnuté náklady na dopravu zakúpeného Tovaru a ďalšie náklady a poplatky spojené s dodaním Tovaru (ďalej len „Náklady za dodanie“). Informácia o podmienkach dopravy Tovaru je uvedená v čl. 4 týchto VOP. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že popri Kúpnej cene je povinný uhradiť Predávajúcemu aj Náklady za dodanie zakúpeného Tovaru v zmysle článku 4 týchto VOP.

3.2. Kúpna Tovaru cena je cena s príslušnou daňou z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“) uvedená v Internetovom obchode k vybranému Tovaru v čase uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky Kupujúceho Predávajúcemu.

3.3. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien uvedených v Internetovom obchode bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho. Predávajúci odporúča Kupujúcemu, aby si pred odoslaním Objednávky vždy overil aktuálne ceny za Tovar v Internetovom obchode. Po odoslaní Objednávky nie je Predávajúci oprávnený jednostranne meniť cenu Tovaru.

3.4. Predávajúci je oprávnený predložiť Kupujúcemu cenovú ponuku (ďalej len „Cenová ponuka“). Cena za Tovar uvedená v Cenovej ponuke sa môže líšiť od cien uvedených v Internetovom obchode. Cenová ponuka obsahuje informáciu o dobe platnosti Cenovej ponuky a konkrétne podmienky, za splnenia ktorých platí cena uvedená v Cenovej ponuke, prípadne podmienky umožňujúce zmenu Kúpnej ceny. V prípade, že Kupujúci má záujem akceptovať Cenovú ponuku, vytvorí Objednávku v Internetovom obchode, pričom na Akceptáciu Objednávky a Kúpnu zmluvu sa aplikujú ustanovenia čl. 2 týchto VOP.

3.5. Kúpnu cenu a Náklady na dodanie uhradí Kupujúci podľa ním zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v Objednávke. Nižšie uvádzame prehľad možných spôsobov úhrady Kúpnej ceny podľa spôsobu uzavretia Kúpnej zmluvy a spôsobu prevzatia alebo dodania Tovaru:

  1. platba v hotovosti pri prevzatí Tovaru na predajnom mieste Predávajúceho;
  2. platba na dobierku, t.j. v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri prevzatí Tovaru od dopravcu;
  3. prevodom na účet Predávajúceho na základe vystavenej zálohovej faktúry. Pokiaľ nie je v zálohovej faktúre uvedené inak, Kupujúci je povinný uhradiť Kúpnu cenu a náklady na dodanie Tovaru do 14 dní odo dňa doručenia zálohovej faktúry

3.6. Pri platbe v hotovosti podľa predchádzajúceho článku týchto VOP Predávajúci postupuje v zmysle zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti.

3.7. Doklad o kúpe vystavený Predávajúcim, ktorý bude poskytnutý Kupujúcemu spolu s Tovarom, slúži zároveň i ako daňový doklad a dodací list.

3.8. V prípade, že Kupujúci nezaplatí Predávajúcemu Kúpnu cenu za Tovar a Náklady za dodanie Tovaru v lehote splatnosti a ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej Predávajúcim, ktorá nebude kratšia ako 15 kalendárnych dní, má Predávajúci právo požadovať úrok z omeškania v zákonnej výške za každý deň omeškania a zároveň Predávajúcemu vzniká právo, nie však povinnosť, odstúpiť od Kúpnej zmluvy, resp. čiastočného plnenia, ku ktorému sa omeškanie vzťahuje. Ak Predávajúci využije svoje právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, zmluvné strany sú povinné vrátiť si už navzájom poskytnuté plnenia, t.j. Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu dodaný Tovar. Predávajúci má právo na náhradu škody spôsobenej omeškaním Kupujúceho do výšky, ktorá nie je krytá úrokmi z omeškania.

4. Dodacia lehota

4.1. Pri určovaní dodacej lehoty vychádza Predávajúci z dodávateľsko-odberateľských vzťahov, aktuálnej dostupnosti a povahy Tovaru.

4.2. Tovar objednaný prostredníctvom Internetového obchodu bude Kupujúcemu dodaný v lehote uvedenej v Objednávke ako „Doručenie zásielky“ alebo „Očakávaný termín dodania“, ak taká nie je, v lehote uvedenej v Internetovom obchode pri príslušnom Tovare v čase uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky alebo v lehote osobitne dohodnutej s Predávajúcim, napr. pri Tovare „na mieru“ (ďalej len „Dodacia lehota“). Do Dodacej lehoty sa započítavajú iba pracovné dni, pokiaľ nie je dohodnuté inak. V prípade, že Predávajúci nie je schopný dodať Tovar v Dodacej lehote, Kupujúceho informuje a postupuje podľa článku 2.10. týchto VOP.

4.3. Dodacia lehota pri Tovare, ktorého Kúpna cena bude Kupujúcim uhradená pri prevzatí Tovaru v zmysle článku 3.5. písm. a) až b) začína plynúť pracovným dňom nasledujúcim po dni, kedy Predávajúci a Kupujúci uzavreli Kúpnu zmluvu v zmysle čl. 2. týchto VOP. V prípade, že Kupujúci zvolil iný spôsob úhrady Kúpnej ceny za Tovar v zmysle článku 3.5. písm. c), Dodacia lehota začína plynúť až dňom nasledujúcim po dni, kedy Kupujúci zaplatil Kúpnu cenu vrátane Nákladov za dodanie Tovaru v plnej výške, t.j. momentom pripísania Kúpnej ceny Nákladov za dodanie Tovaru v plnej výške na bankový účet Predávajúceho.

4.4. V prípade, že objednaný Tovar nie je možné dodať v Dodacej lehote a Predávajúci nepostupuje podľa článku 2.10. týchto VOP a neodstúpi od Kúpnej zmluvy, Predávajúci je o tejto skutočnosti povinný Kupujúceho bezodkladne informovať spolu s uvedením informácie o náhradnom termíne dodania Tovaru, prípadne Predávajúci ponúkne Kupujúcemu iný tovar, t.j. ponúkne náhradné plnenie. Náhradný termín dodania Tovaru a náhradné plnenie je Predávajúci oprávnený poskytnúť len so súhlasom Kupujúceho, prípadne Kupujúci môže určiť inú dodatočnú primeranú lehotu na dodanie Tovaru. Po udelení súhlasu Kupujúcim je Predávajúci povinný Kupujúcemu dodať Tovar v náhradnom termíne alebo dodať iný (náhradný) dohodnutý tovar.

4.5. Ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na náhradnom termíne alebo náhradnom plnení podľa čl. 4.4 vyššie, alebo Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar podľa pôvodne dohodnutej Dodacej lehoty, a zároveň nedodá Tovar ani v dodatočnej primeranej lehote určenej Kupujúcim alebo náhradnom termíne odsúhlasenom Kupujúcim, prípadne nedodá iný Tovar (náhradné plnenie) odsúhlasený Kupujúcim, Kupujúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak pred uzavretím Kúpnej zmluvy Kupujúci Predávajúceho v Objednávke výslovne informoval o tom, že dodanie Tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre Kupujúceho osobitne dôležité, a Predávajúci Tovar v tejto lehote Kupujúcemu nedodal, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie Tovaru.

4.6. Kupujúci si v Objednávke môže zvoliť dodanie Tovaru prostredníctvom jeho prevzatia Kupujúcim na predajnom mieste Predávajúceho, t.j. osobného odberu. Predávajúci si za osobný odber neúčtuje žiaden poplatok. Predávajúci po spracovaní Objednávky a pripravení Tovaru na odber vyzve Kupujúceho na prevzatie objednaného Tovaru telefonicky na telefónne číslo uvedené v Objednávke alebo prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke. Výzva obsahuje tiež informáciu o tom, kedy a kde je možné si objednaný Tovar prevziať. Kupujúci je povinný prevziať si objednaný Tovar najneskôr do 10 dní od doručenia výzvy Predávajúceho k prevzatiu Tovaru.

4.7. Dodanie Tovaru sa uskutočňuje dopravou prostredníctvom prepravnej spoločnosti, s ktorou má Predávajúci uzatvorenú zmluvu o spolupráci alebo iného poskytovateľa kuriérskych alebo prepravných služieb (ďalej len „Dopravca“). Konečný poplatok za dopravu bude vyčíslený v Objednávke. Výber konkrétneho Dopravcu je výlučne na rozhodnutí Predávajúceho.

4.8. Ak si Kupujúci zvolil možnosť dodania Tovaru dopravou Dopravcom na zvolenú adresu, Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu presnú adresu, kam má byť objednaný Tovar doručený, a zabezpečiť prevzatie zásielky s objednaným Tovarom prostredníctvom zodpovednej alebo kontaktnej osoby, ktorá musí byť totožná s osobou, ktorú Kupujúci označil v Objednávke ako kontakt. Ak sa Dopravcovi objednaného Tovaru nepodarilo Tovar doručiť Kupujúcemu, uskutoční náhradné doručenie. Doklad o kúpe slúžiaci zároveň ako dodací list je vždy priložený v zásielke s prepravovaným Tovarom. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť podpisy na doklade o kúpe mechanickými prostriedkami (napr. skenom podpisu alebo podpisom prostredníctvom podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia).

4.9. Pri osobnom odbere Tovaru je Kupujúci povinný Tovar skontrolovať a pri zistení akýchkoľvek zjavných vád je povinný tieto vady ihneď oznámiť Predávajúcemu. Pri dodaní objednaného Tovaru Dopravcom sa z dôvodu lepšej dôkaznej situácie odporúča Kupujúcemu riadne Tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek zjavných vád tieto na mieste oznámiť Dopravcovi a spolu s Dopravcom ich zaznamenať v protokole alebo inom písomnom dokumente. V zmysle § 621 Občianskeho zákonníka môže Kupujúci uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania veci. Kupujúci je povinný potvrdiť prevzatie Tovaru na preberacom protokole alebo predajnom doklade (dodací list, doklad o kúpe, objednávka prepravy), a to buď vlastnoručným podpisom alebo podpisom nahradeným mechanickými prostriedkami prostredníctvom skenu podpisu, podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia.

4.10. V prípade prevzatia zásielky s prepravovaným Tovarom od Dopravcu zabezpečeného Predávajúcim, je Kupujúci povinný potvrdiť prevzatie Tovaru podpisom na preberacom protokole alebo predajnom doklade (dodací list, doklad o kúpe, objednávka prepravy), a to buď vlastnoručným podpisom alebo podpisom nahradeným mechanickými prostriedkami prostredníctvom skenu podpisu, podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia, o čom ho tento Dopravca informuje. Kupujúci má právo neprevziať Tovar od Dopravcu pri doručení iného typu tovaru alebo v prípade dodania tovaru v rozpore s Kúpnou zmluvou alebo pri dodaní tovaru bez príslušných daňových a predajných dokladov (doklad o kúpe).

4.11. Pri akomkoľvek spôsobe dodania Tovaru uvedeného vyššie je Predávajúci alebo Dopravca oprávnený overiť totožnosť osoby, ktorá objednaný Tovar preberá, a porovnať s osobou uvedenou v Objednávke na prevzatie objednaného Tovaru (kontakt) a za týmto účelom skontrolovať najmä jej meno a priezvisko nahliadnutím do občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti, či zodpovedá údajom uvedeným v Objednávke. Ak objednaný Tovar nepreberá oprávnená osoba alebo osoba uvedená v Objednávke, na dodací list sa uvedie vzťah Kupujúceho a osoby, ktorá preberá objednaný Tovar. Takáto osoba sa preukáže občianskym preukazom alebo iným dokladom totožnosti v súlade s podmienkami určenými Dopravcom.

4.12 Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.

5. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku

5.1. V zmysle ustanovenia § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, vrátane Objednávky v Internetovom obchode, má Kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, t.j. do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa Tovary objednané Kupujúcim v jednej Objednávke dodávajú oddelene, do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme Tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme posledný diel alebo posledný kus. Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.

5.2. Pri uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa článku týchto 5.1 VOP je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a to jednoznačným vyhlásením, napr. listom zaslaným poštou na adresu Predávajúceho: Alteris, s.r.o., P.O. BOX 15, 840 05 Bratislava, Slovenská republika, alebo e-mailom na e-mailovú adresu Predávajúceho: info@deia.sk, alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy. Na účely odstúpenia od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktorý je k dispozícii pre Kupujúceho na internetovej stránke Predávajúceho, tu: https://deia.sk/odstupenie-od-zmluvy/. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa článku 5.1. týchto VOP.

5.3. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 5.1. týchto VOP budú Kupujúcemu vrátené všetky platby, ktoré Kupujúci uhradil na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane prípadných ďalších platieb prijatých od Kupujúceho na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, ako sú Náklady za dodanie; ustanovenie § 20 ods. 11 Zákona o ochrane spotrebiteľa tým nie je dotknuté. Vyššie uvedené sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý mu bol ponúknutý Predávajúcim. Platby budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu. Bez ohľadu na lehotu na vrátenie platieb Kupujúcemu podľa predchádzajúcej vety, platby podľa tohto článku 5.3. týchto VOP budú Predávajúcim uhradené v prospech Kupujúceho až po doručení vracaného Tovaru Predávajúcemu podľa článku 5.4. týchto VOP alebo po tom, čo Kupujúci predloží Predávajúcemu doklad preukazujúci zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu. Úhrada platieb podľa tohto článku 5.3. týchto VOP bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe, okrem prípadu, ak sa Kupujúci s Predávajúcim dohodli na inom spôsobe úhrady platieb Kupujúcemu bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov Kupujúcemu.

5.4. Po uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa článku 5.2. týchto VOP alebo súčasne s ním môže Kupujúci vrátiť Tovar osobne na predajnom mieste Predávajúceho alebo zaslaním na adresu sídla Predávajúceho. Kupujúci je povinný zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný Kupujúcim na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Tovar je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, v stave a hodnote, v akom Tovar prevzal s prihliadnutím na zaobchádzanie s Tovarom v rámci potrebnom na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru. Kupujúci nie je povinný vrátiť Tovar v originálnom obale. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho vlastností a funkčnosti. V prípade, ak Kupujúci vráti Tovar Predávajúcemu akokoľvek poškodený či opotrebovaný, a to v dôsledku zaobchádzania s Tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností Tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody, ktorá tým Predávajúcemu vznikla.

5.5. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom je v zmysle § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa:

  1. predaj Tovaru, ktorého Kúpna cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy;
  2. predaj Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného osobitne pre jedného konkrétneho Kupujúceho;
  3. predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
  4. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  5. predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  6. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Kupujúceho a Kupujúci si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
  7. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote;
  8. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

5.6. Pri porušení podmienok pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo riadneho vrátenia Tovaru po odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, je Predávajúci oprávnený uplatniť si u Kupujúceho náhradu škody, ktorá mu tým vznikla, a to podľa príslušných právnych predpisov.

6. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

6.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

6.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

7. Zodpovednosť za vady

7.1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Pri použitom tovare sa môžu zmluvné strany dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.

7.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

7.3. Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).

7.4. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady.

7.5. Obchodník alebo určená osoba poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. V potvrdení o vytknutí vady uvedie obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

7.6. Obchodník alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o vytknutí vady tovaru vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vytknuté vady tovaru a ešte raz poučí kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.

7.7. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

7.8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Obchodník vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.

7.9. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.

7.10. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi alebo ním určenej osobe.

7.11. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

7.12. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru.

7.13. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

7.14. Kupujúci má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí svoje právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

7.15. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak obchodník tovar neopravil ani nevymenil, alebo obchodník odmietol vadu odstrániť na základe čl. 7. bodu 9, alebo má tovar rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo obchodník vyhlásil, resp. je to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

7.16. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže odstúpiť od nej len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

7.17. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa čl. 7.15., ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.

7.18. Obchodník po odstúpení od zmluvy kupujúcim a vrátení tovaru späť obchodníkovi, vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že kupujúci tovar zaslal obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu alebo vyplatí zľavu kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

7.19. Na vybavovanie zodpovednosti za vady sa vzťahuje čl. 7. týchto obchodných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti za vady tovaru vrátane údajov o tom, kde možno zodpovednosť za vady uplatniť tak, že umiestnil tieto obchodné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a kupujúci mal možnosť si ich v čase pred odoslaním objednávky prečítať.

7.20. Zodpovednosť za vady sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od obchodníka prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

7.21. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť za vady v prevádzkarni obchodníka alebo u určenej osoby tak, že doručí tovar do prevádzkarne obchodníka alebo prevádzkarne určenej osoby a doručí obchodníkovi, resp. určenej osobe prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo (ďalej len „Oznámenie o vytknutí vady“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie zodpovednosti za vady, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka. Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní poistiť. Zásielky na dobierku obchodník ani určená osoba nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o vytknutí vady pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Zoznam určených osôb je uvedený na príslušnej podstránke elektronického obchodu alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť obchodník.

7.22. Konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

  1. doručenie Oznámenia o vytknutí vady tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe,
  2. doručenie tovaru od kupujúceho obchodníkovi alebo určenej osobe,
  3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe, ak sú tieto údaje nevyhnutné na identifikáciu vady tovaru a opravu tovaru;

7.23. Ak je predmetom vytknutia vady tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi – tovar je pevne zabudovaný, alebo nadrozmerný tovar zmontovaný jednorazovými nerozoberateľnými spojmi, napr. lepením, nitovaním, zváraním, spájkovaním a pod. – (ďalej len „Nedoručiteľný tovar“), obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť, že obchodník takýto tovar posúdi osobne, resp. prostredníctvom ním poverenej osoby priamo u kupujúceho. Kupujúci je v takomto prípade okrem splnenia podmienok podľa čl. 7. bod 22 písm. a) a c) týchto obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky Nedoručiteľného tovaru obchodníkom alebo treťou osobou poverenou obchodníkom. Konanie týkajúce sa Nedoručiteľného tovaru začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka Nedoručiteľného tovaru podľa prvej vety. Ak však obchodník alebo ním poverená tretia osoba po dohode s kupujúcim napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky Nedoručiteľného tovaru v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o vytknutí vady obchodníkovi, konanie začína dňom doručenia Oznámenia o vytknutí vady tovaru obchodníkovi.

7.24. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si to výmena alebo oprava tovaru vyžaduje.

7.25. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou, alebo inštaláciou tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby v zmysle § 619 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

7.26. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť obchodníkovi, resp. oprávnenej osobe. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady.

7.27. Zodpovednosť sa nevzťahuje na vady, na základe ktorých si kupujúci s obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy dohodli zníženú cenu a o ktorých s prihliadnutím k tejto okolnosti musel kupujúci vedieť.

7.28. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

  1. ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady tovaru,
  2. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  3. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  4. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  5. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  6. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  7. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  8. ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  9. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

7.29. Predávajúci nezodpovedá za nasledujúce vady na šperkoch:

  1. Vady spôsobené mechanickým poškodením tovaru: roztrhnutie retiazky, rozbitie kameňa, poškriabanie výrobku, pristupenie, pokrivenie, vypadnutie kameňa spôsobené zlomením alebo pokrivením krapne, v ktorej je kameň uchytený, ulomenie zapínania, zalomenie lankových retiazok spôsobené neodkladaním retiazky pri spánku, prasknutie šinky prsteňa.
  2. Poškodenie tovaru spôsobené bežným nosením: prirodzené opotrebenie šperku ako je, ošúchanie, prípadné predratie závesných krúžkov na visiacich náušniciach, predratie krúžkov na príveskoch, predratie očiek na retiazkach, bežné opotrebenie rhodiovaného šperku napríklad spodnej časti prsteňov z bieleho zlata
  3. Tovar znehodnotený pri nedodržaní pokynov pre riadnu starostlivosť.
  4. Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi obchodníka v súlade s čl. 7.11. týchto obchodných podmienok, neskoršie vytknutie vady tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že vytknuté vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.

7.30. O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude obchodník informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení vytknutia zodpovednosti za vady.

7.31.  Zasielané tovary športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje obchodník kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.

7.32. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie vytknutia zodpovednosti za vady sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

7.33. Vybavenie uplatnenej zodpovednosti za vady sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o vytknutí vady a v potvrdení o vytknutí vady tovaru podľa čl. 7.6. týchto obchodných podmienok.

7.34. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady tovaru podľa čl. 7.3. týchto obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok konania o zodpovednosti za vady bude prípadné opätovné vytknutie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) bez predloženia znaleckého odborného posudku alebo odborného stanoviska vydanými akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou osobou, zamietnuté.

7.35. Ustanovenia čl. 7. týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.

8. Osobitné ustanovenia pre tovar vyrobený na mieru alebo na objednávku

8.1. Definícia tovaru na mieru / na objednávku

  1. Tovar na mieru – šperky vyrobené výlučne podľa individuálnych špecifikácií kupujúceho (materiál, veľkosť, spôsob osadenia, gravírovanie a pod.).
  2. Tovar na objednávku – ručne vyrábané šperky, ktoré nie sú držané skladom a vyrábajú sa až po potvrdení objednávky. V dôsledku ručnej práce je možné vyrobiť iba podobný, nie úplne identický kus ako je uvedený na ilustračných fotografiách. Každý kus je originál; drobné rozdiely v tvaroch, hmotnosti, farebnom odtieni či štruktúre povrchu nie sú vadou výrobku.

Pre obe kategórie platí, že ide o tovar jednoznačne určený pre jedného spotrebiteľa, a preto podľa § 22 ods. 2 písm. d) zákona č. 108/2024 Z. z. nie je možné odstúpiť od zmluvy.

8.2. Voľba spôsobu úhrady
Pri uzatváraní kúpnej zmluvy na takýto tovar si Kupujúci môže zvoliť jeden z dvoch modelov úhrady:

  1. Plná platba – 100 % kúpnej ceny vopred;
  2. Zálohová platba – minimálne 35 % kúpnej ceny (alebo vyššie percento dohodnuté so predávajúcim) ako záloha a zvyšok ceny (doplatok) po dokončení výroby.

8.3. Vznik záväzku a začatie výroby

  1. Výroba a objednávka materiálu sa začnú až po pripísaní zvolenej sumy (plnej ceny alebo zálohy) na bankový účet predávajúceho.
  2. Predávajúci odošle kupujúcemu potvrdenie o prijatí platby spolu s predpokladaným termínom dokončenia.

8.4. Termíny výroby
Štandardná lehota výroby je približne 20 pracovných dní; konkrétny termín je vždy potvrdený individuálne v akceptácii objednávky.

8.5. Doplatok

  1. Po ukončení výroby zašle predávajúci kupujúcemu notifikáciu o dokončení tovaru a výzvu na úhradu doplatku.
  2. Kupujúci je povinný uhradiť doplatok do 7 kalendárnych dní odo dňa doručenia výzvy, pokiaľ sa strany písomne nedohodnú inak.
  3. Za deň úhrady sa považuje deň pripísania doplatku na účet predávajúceho.

8.6. Expedícia
Tovar je expedovaný kupujúcemu bezodkladne po pripísaní doplatku (alebo po pripísaní plnej ceny pri variante 100 % platby).

8.7. Omeškanie kupujúceho s doplatkom

  1. Ak Kupujúci neuhradí doplatok do 30 dní od výzvy, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy.
  2. Predávajúci je oprávnený:
    – vyzvať kupujúceho na dodatočnú lehotu 14 dní,
    – po jej márnom uplynutí odstúpiť od zmluvy a ponechať si zaplatenú zálohu ako náhradu skutočne vynaložených nákladov a ušlého zisku (§ 330 Obchodného zákonníka v zmysle § 53 ods. 6 OZ).
  3.  Predávajúci môže tovar po odstúpení od zmluvy ďalej voľne disponovať.

8.8. Neprenosnosť práva na odstúpenie
Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa § 22 ods. 2 písm. d) zákona č. 108/2024 Z. z. nemá právo odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je tovar vyrobený podľa jeho špecifikácií.

8.9. Zmena parametrov v priebehu výroby
Po začatí výroby nie je možné jednostranne meniť kľúčové parametre (veľkosť, materiál, gravír). Ak sa strany dohodnú na zmene, môžu tým vzniknúť dodatočné náklady a predĺženie lehoty výroby, ktoré budú kupujúcemu komunikované na potvrdenie.

8.10. Záručné a reklamačné podmienky
Na tovar na mieru sa vzťahujú reklamácie podľa čl. 7. VOP; predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa prejavia do 2 rokov od dodania. Bežné opotrebenie, neodborné zásahy alebo zmeny veľkosti vykonané treťou osobou sú zo záruky vylúčené.

9. Ochrana osobných údajov

9.1. Informácie o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb sú uvedené na internetovej stránke Predávajúceho (https://deia.sk/ochrana-osobnych-udajov/).

10. Hodnotenia produktov

10.1. Alteris, s.r.o. nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt u obchodníka zakúpili.

11. Informácie o prijatých kódexoch

11.1. Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

12. Záverečné ustanovenia

12.1. Tieto VOP sú platné, účinné a záväzné od 15.5.2025. Platné a účinné znenie VOP je Kupujúcemu k dispozícii na internetovej stránke Predávajúceho (deia.sk). Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP.

12.2. Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúcich, že neposkytuje kupujúcim popredajný servis s výnimkou zákazníckej linky na tel. čísle uvedenom v záhlaví VOP, prostredníctvom ktorej poskytuje kupujúcim všeobecné informácie k predávaným tovarom a službám.

12.3. Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje Kupujúceho, že dĺžka trvania kúpnej zmluvy je daná z podstaty samotnej kúpy tovaru, a teda splnením si povinností zmluvných strán t. j. predávajúci dodá tovar riadne a včas kupujúcemu a kupujúci riadne a včas zaplatí predávajúcemu za tovar kúpnu cenu vrátane DPH a tovar prevezme. Práva kupujúceho vyplývajúce zo záruky za tovar nie sú týmto ustanovením dotknuté. Predávajúci týmto ďalej v zmysle § 5 ods. 1 písm. j) a písm. k) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje Kupujúceho, že všetky údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby a údaje o kompatibilite a interoperabilite sú Kupujúcemu poskytnuté v návode na použitie k vybranému tovaru. Prípadné chýbajúce informácie poskytne Predávajúci Kupujúcemu na vyžiadanie, a to aj v prípadnej súčinnosti s dodávateľom alebo výrobcom tovaru.

12.4. Kupujúci pred uskutočnením, resp. odoslaním Objednávky na Zákazníckom portáli je povinný sa oboznámiť a vyjadriť súhlas so znením týchto VOP. Svoj súhlas vyjadrí zaškrtnutím políčka „Prečítal/a som si všeobecné obchodné podmienky a súhlasím s nimi“. Odoslaním resp. uskutočnením Objednávky Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s Kúpnou cenou Tovaru vrátane prípadných Nákladov za dodanie, dodacími podmienkami, ďalej že mal možnosť sa oboznámiť s VOP platnými a účinnými v čase uskutočnenia Objednávky, ako aj ďalšími informáciami poskytnutými Predávajúcim Kupujúcemu pred uskutočnením Objednávky. Kupujúci sa zaväzuje, že sa riadne oboznámi s informáciami, ktoré mu budú zaslané Predávajúcim po uskutočnení, resp. odoslaní Objednávky, ak mu ich Predávajúci zašle.

12.5. Orgánom vykonávajúcim dozor ohľadom ochrany práv spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia (Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava).

12.6. Ak nie je Kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@deia.sk). Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ARS“).

12.7. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim a Predávajúcim, vyplývajúceho z Kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s Kúpnou zmluvou.

12.8. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Kupujúci podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, prípadne môže využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu ARS. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

12.9. ARS subjektmi sú orgány alternatívneho riešenia sporov a oprávnené právnické osoby zapísané v zozname podľa § 3 Zákona o ARS, ktorý je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty ARS, právo voľby, ktorému z nich podá návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, má Kupujúci.

12.10. Predávajúci sa zaväzuje Kúpnu zmluvu archivovať v elektronickej forme spolu s príslušnými VOP po dobu 10 rokov. Takto archivovaná Kúpna zmluva nie je dostupná Kupujúcemu.

12.11. Kúpnu zmluvu podľa podmienok uvedených vo VOP je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

V Bratislave dňa 15. 5. 2025

Kontaktný formulár